Dlaczego wierzymy reklamom

Odkąd reklama stałą się częścią otaczającej nas codzienności, chcąc nie chcąc czasami zwracamy na nią uwagę, a czasami nawet wierzymy w to, co nam przekazuje. Dlaczego reklama ma tak silne oddziaływanie na nas i czasami nie jesteśmy w stanie się oprzeć jej działaniu. Dzieje się tak przede wszystkim wówczas, kiedy reklama dotyczy produktu, który w naszym odczuciu mógłby stanowić rozwiązanie jednego z naszych problemów. W takiej sytuacji jesteśmy w stanie uwierzyć we wszystkie zalety reklamowanego produktu, nie zastanawiając się nad jego ceną i tym, czy rzeczywiście sprawdzi się jako rozwiązanie naszego problemu. Reklamy mają dużą siłę, jeśli oddziałują na nasze emocje, ponieważ, jeśli na stałe jakiś produkt wywoływać będzie u nas ściśle określone emocje, to za każdym razem, kiedy go zobaczymy będziemy dążyli do tego, aby za sprawą tego produktu znów poczuć te emocje. Przykładem takiej sytuacji jest jedzenie czekolady, gdy ją jemy jesteśmy szczęśliwi, kiedy zatem zobaczymy reklamę czekolady będziemy wiedzieli, że kiedy tylko ją kupimy, znów będziemy czuli się dobrze.

Podobne artykuły

  • Reklamy na telebimachReklamy na telebimach Chyba nie ma takiej osoby, która nigdy nie ujrzała by przy drodze reklama na wielkich telebimach czy tablicach statycznych. Takowe reklamy w zasadzie wszędzie nam towarzyszą, nie mniej […]
  • Dzięki reklamie można odnieść sukcesDzięki reklamie można odnieść sukces Reklama może być rzeczywiście źródłem sukcesu, ponieważ nie mało jest sytuacji,w których dążymy do realizacji swoich celów firmowych, biznesowych, ale coś nam po drodze nie wychodzi. Być […]
  • Zwiększ swoją rozpoznawalnośćZwiększ swoją rozpoznawalność Po pewnym czasie dla każdego reklama są męczące. Kilkanaście minut które fundują nam stacje telewizyjne z reklamami proszków, samochodów, słodyczy czy napoi alkoholowych może męczyć. Co […]
  • Reklamy w mediach kiedyś i dziśReklamy w mediach kiedyś i dziś Jeszcze kilkanaście lat temu codziennością w radiu i telewizji były ciekawe audycje, przy słuchaniu których miło spędzało się czas. Dziś jednak, kiedy do mediów wkradła się reklama program […]
  • Co trzeba zrobić, żeby pracować w reklamieCo trzeba zrobić, żeby pracować w reklamie Czy faktycznie, jak często mówi się w wielu różnego rodzaju tekstach poradnikowych, praca w reklamie jest dostępna wszystkim osobom, które są w odpowiednio młodym wieku i wykazują […]
  • Bez tego nie masz szansBez tego nie masz szans Aby osiągnąć sukces w działalności gospodarczej potrzebna jest nam reklama. Bez tego nawet mając największy wybór towarów bądź usług nie masz szans się przebić ponieważ nikt nie znajdzie […]